Elsősorban visszatérő táborozóinknak kísérleti nyári tábor 2018 programként elindítjuk az 5-6. osztályosoknak szóló tábori turnusunkat „DigiFarmer” Program néven.

Az új program időpontja 2018. július 8-13.

A Gazda Tábor szakmai programjának középpontjában a vidéki élet és az állattartás, kertészkedés áll. Ezt mindenképpen szeretnénk megőrizni és ötvözni azzal, ami a felsős gyerekeket már nagyon érdekel, az informatikával és az okos eszközök használatával.

Saját tapasztalatink azt mutatják, hogy hiába van a gyerekeknek okos eszköze, számítógépe, ha nincs igazán mire használnia a játékon és a csetelésen kívül. Ebből jött az ötlet, hogy a gyerekek az okos eszközeik segítségével mutassák be egymásnak és a szüleiknek is, hogy hogyan telt a hetük. E mellett dolgozzák fel a látottakat, tanuljanak minél többet a környezetükről, a természetről, ételekről, a falusi életről. Így, hogy lesz rá okuk, bízunk benne, hogy mást is csinálnak majd az informatikai eszközeikkel, nemcsak játszanak rajtuk.

Az árakról ITT tájékozódhat!

A jelentkezési lap elérhető itt: Jelentkezési lap!

Tábori tájékoztató anyag 2018: ITT

Tevékenységek – DigiFarmer nyári tábor 2018 program

– megismerkednek a fényképezés alapjaival, képesek lesznek használható, jobb kompozíciójú fotókat készíteni az okostelefonjukkal, vagy a fényképezőgépükkel

– képesek lesznek a fotóikat feldolgozni, azokon javítani, fotóalbumot, foto montázst készíteni

– képesek lesznek rövid, élményvideókat készíteni, megvágni az okostelefonjukkal, tabletjükkel

– megtanulják az egyszerű kiadványok (meghívó, plakát, kisebb újság) készítésének alapjait

– gyakorolják a prezentáció készítést

– belekóstolnak a saját blog készítésébe

Feladatok

A fentiekhez kapcsolódóan a gyerekeket három csoportra osztjuk és csoportonként feladatokat kapnak majd.

Így naponta írják a Digitális Élménynaplót, ami a csoport tevékenységét mutatja be. Ez csoportonként egy-egy weboldal, amit a gyerekek (a szükséges felnőtt segítséggel) szerkesztenek és töltenek fel tartalommal. A szülők a gyerekek által írt beszámolókon, fotókon, élmény videókon keresztül az interneten napi szinten követhetik, hogy mi történik a táborban. Ezen túl minden csoport készít egy-egy tábori újságot az élményeiről, amit kinyomtatva haza is vihetnek. Ezen keresztül a kiadvány szerkesztés alapjaival ismerkednek meg a gyerekek.

A naplóhoz, az újsághoz az élményeket a különböző események biztosítják, amelyeket jól lehet dokumentálni, leírni, fotózni, fényképezni. Lesz rovarszafari és gyomvadászat, ez ismerős lehet minden régi táborozónak.

A főző versenyen lehetőség szerint minél kevesebb felnőtt segítséggel maguknak kell megtalálni a receptet és elkészíteni az ételt. A verseny, a főzés jó téma a fotózáshoz és serkenti a csoportmunkát.

Az „Úrhidai élmény vadászaton” kisebb csoportokra osztva, felnőtt kísérettel a települési látnivalókat, előre megadott érdekességeket és érdekes embereket kell megtalálniuk. A látottakat fotózni, filmezni kell, interjút kell készíteni emberekkel, le kell írni ami, történik velük.

Kertészkedés és állatgondozás. Minden csoportnak az elején kell választania egy háziállatot és egy zöldséget. Ezt alaposan meg kell figyelni, le kell fotózni, filmezni, utána kell nézni a neten, hogy honnan származik, hogyan tartjuk, termesztjük, milyen érdekességek elérhetők arról mire használjuk, hogyan fogyasztjuk el, stb. Az összeszedegetett információkból a hét végére készül egy-egy prezentáció amit bemutat a csoport a többieknek.

A táborozó gyerekektől kérjük, hogy legyen okostelefonjuk, esetleg tabletjük, fényképezőgépük. Ezen kívül kérjük, hogy a gyerekek hozzanak magukkal notebookot. Ha nincs notebookja a gyermeknek, akkor van lehetőség a gép bérletre.

A tematika megkíván olyan szintű érettséget, amely a felsős gyerekeknél már megvan. Emiatt nincs lehetőség arra, hogy ebben a programban alsós gyerekeket fogadjunk. Sajnos így arra sincs lehetőség, hogy az alsós testvér elkísérje a felsős táborozót. Ugyanígy nem fogadunk napközis táborozót sem ebben a turnusban.

DigiFarmer Program napi bontásban

1. nap – vasárnap

Délután – Érkezés, szállás elfoglalása, tábor bejárás, ismerkedés, csapatok kialakítása

Este – szalonnasütés

 

2. nap – hétfő

Reggel ismerkedés a kerttel és az állatokkal

Délelőtt – Fényképezés alapjai, előadás és játékos gyakorlat

Délután – A blog készítés alapjai, az egyes csapatok Digitális Élménynaplójának megnyitása

Késő délután játék

 

3. nap – kedd

Reggel – Kertészkedés, állatok gondozása, fotózás, filmezés a csapatfeladathoz

Délelőtt – Fotó feldolgozás, képszerkesztés alapjai, előadás és játékos gyakorlat

Délután – Kiadvány szerkesztés alapjai, előadás és játékos gyakorlat; Digitális Élménynapló írása

 

4. nap – szerda

Reggel – Kertészkedés, állatok gondozása, fényképezés, filmezés, a csapatfeladathoz

Délelőtt – Rovar szafari, gyomvadászat, közben fényképezés, filmezés

Délután – Csapatkiadványok szerkesztése, fotó feldolgozás, filmkészítés; Digitális Élménynapló írása

Késő délután – Főzőverseny

 

5. nap – csütörtök

Reggel – Kertészkedés, állatok gondozása, fényképezés, filmezés, a csapatfeladathoz

Délelőtt – Élmény vadászat Úrhidán, közben fényképezés, filmezés

Délután – Csapatkiadványok végelegesítése, fotó feldolgozás, filmkészítés; a csapatfeladat prezentáció bemutatása; Digitális Élménynapló írása

 

6. nap – péntek

Délelőtt – felkészülés a hazautazásra, játék

 

Hazautazás, elutazás 13 órától

Nézze meg további programjainkat is: Terülj, terülj asztalkám és Olyan, mint a falusi nagyinál